אחד הטרנדים החמים בענף הפרסום באינטרנט בשנים האחרונות הוא פרסום כתבות יח"צ במקומונים ובאתרי נישה שונים. יש למהלך הזה יתרונות רבים לצד מספר חסרונות וכדאי להכיר אותם לפני שמחליטים על מהלך כזה.

בשנתיים האחרונות יש עלייה משמעותית של בעלי עסקים וחברות שמבוחרים לפרסם כתבות יח"צ במקומונים ואתרי נישה שונים ברשת האינטרנט.

יש לכך 2 סיבות עיקריות:

  • יחסי ציבור – כל בעל עסק מעוניין בכמה שיותר כתבות יח"צ לעסק שלו או עבורו אישית (בד"כ אם הוא "העסק"). כתבות יח"צ במקומונים שונים או באתרי נישה שקשורים לתחום העיסוק שלו משיגים לו חשיפה, מיתוג וחיזוק המוניטין בקרב קולגות וקהל יעד של לקוחות פוטנציאליים.
  • קידום אורגני – קידום אתרים נישען במידה רבה על קישורים נכנסים לאתר המקודם. קישורים מאתרים פעילים ומעמודים בעלי קשר ישיר לאתר שהם מקשרים אליו הם בעלי ערך גבוה מבחינת גוגל. פרסום כתבת יח"צ במקומון עונה על כך הן מבחינת העדכניות והן מבחינת הרלוונטיות והקשר בין העמודים.

כמובן שאפשר להתייחס רק לאחד היתרונות הללו בבחירה להזמין פרסום במקומון אבל בד"כ המטרה היא גם וגם.

6 יתרונות לשילוב קידום אורגני עם פרסום ממומן בגוגל

האם פרסום כתבות בתשלום משתלם לבעלי עסקים?

השאלה אם מהלך פרסום כלשהו משתלם היא שאלה שנשאלת בכל קמפיין פרסום. גם בקנייה של כתבות יח"צ במקומונים השאלה עולה מחדש. האמת היא שיש לשאול מספר שאלות אחרות כדי להגיע למסקנה אם זה משתלם או לא.

השאלות הללו נוגעות למה מקבלים מאותה כתבת יח"צ במקומון:

  • חשיפה לקהל חדש – רוב הגולשים באותו מקומון לא מכירים את העסק שלכם או אתכם והכתבה יכולה בהחלט לתת לכם חשיפה לקהל חדש.
  • משיכה של גולשים לאתר – גולשים שנחשפים לכתבה שמעניינת אותם נוטים בד"כ לנסות ולגלוש לאתר של נושא הכתבה. במקרה כזה תרוויחו אולי לקוחות חדשים שביקרו באתר שלכם.
  • מיתוג ומוניטין משופרים – הכתבה מחזקת את המיתוג שלכם לא רק בתור כתבה שנערכה עליכם אלא גם בזכות האפשרות להציג קישור לכתבה הזאת באתר שלכם (עדיף עמוד עם קישורים לכמה כתבות שונות) וגם ברשתות חברתיות שאתם פעילים בהן.
  • קידום אורגני לאתר – קשה מאוד לקדם אתרים היום. האמצעי המרכזי לקידום אתרים הוא בניית קישורים רלוונטיים ואיכותיים. פרסום כתבה במקומון בתוספת של קישור לאתר שלכם הוא בדיוק זה – בעל ערך ורלוונטיות לאתר שלכם.

כפי שניתן להבין, כל אחד יכול להחליט מה משתלם לו יותר או האם כל הפרסום משתלם עבורו כחבילה אחת של סל יתרונות.

לפניכם כמה מקומונים שמתאימים לכך:

כמה עולה לפרסם כתבה במקומון?

עוד שיקול אם הפרסום משתלם או לא נוגע תמיד לעניין העלות של הפרסום. החישוב הוא של עלות תועלת בד"כ, אם כי כפי שהצגנו, יש לעתים יתרונות שלא ניתן לכמת את התועלת שלהם במדויק.

העלות של פרסום כתבה במקומון היא של כמה מאות שקלים לכל היותר. גם אם תבחרו לפרסם 10 כתבות במקומונים שונים תגיעו להשקעה של כמה אלפי שקלים לכל היותר והאפקט של המהלך יהיה רב מאוד בכל נקודות החוזק שהצגנו קודם לכן.