כולם מחזיקים במכשיר סלולרי ועושים בו שימוש לאורך רוב שעות היום. הסיבה הזאת יוצרת עניין רב בשיווק למובייל עבור כל בעל עסק או חברה. בעוד שיש מי שחושבים שמדובר בהשקעה גבוהה או עניין מורכב, הרי שאפשר לנהל שיווק במובייל באמצעות SMS בקלות ובמחיר משתלם במיוחד.
אחד הכלים השיווקיים היעילים והמשתלמים ביותר הוא שיווק למובייל. בעוד שיש כמה דרכים לעורר עניין אצל בעלי מכשירי סלולר (וכולם כאלו…) הרי שיש שיטה מוכחת שמלווה אותנו מזה שני עשורים ועדיין יעילה וקלה לתפעול – שליחת הודעות SMS.
השיטה הזאת מתאימה לעסקים מכל הסוגים ובכל גודל ומכיוון שהיא זולה יחסית, היא מתאימה במיוחד לעסקים קטנים שמחפשים פתרונות יעילים בתקציב מוגבל לשיווק ופרסום. כל שיש לעשות הוא לקנות חבילת SMS לעסק ולצאת לדרך.
מדוע כדאי לשלוח הודעות SMS שיווקיות?
יש מספר יתרונות בולטים לשיווק במובייל באמצעות שליחת הודעות SMS וכדאי להכיר אותן.
היתרונות בשליחת הודעות SMS לעסקים קטנים:
- חשיפה מהירה – שליחת הודעות SMS מתבצעת במהירות ובתוך דקה לכל היותר תוכלו להגיע לאלפי לקוחות פוטנציאליים שלכם. קשה לחשוב על אמצעי אחר בעל חשיפה כה מהירה.
- עלות נמוכה – העלות של שליחת הודעות SMS נמוכה יחסית לכל חלופה של פרסום במובייל או אפילו באינטרנט. בד"כ העלות לכל הודעת SMS היא לא יותר מאגורות בודדות והחשיפה לאלפי לקוחות פוטנציאליים מסתכמת בכמה עשרות שקלים לכל היותר.
- תוכן אינטראקטיבי – היום אפשר לשלוח בהודעות SMS שיווקיות הרבה יותר מטקסט בלבד. ניתן לצרף קישור, סרטון וידאו, תמונות או סקרים שניתן להגיב להם. כל אלו משדרגים את העניין של מי שנחשפים להודעה ומעוררים תגובה.
- קל ופשוט – מעל הכל אפשר לציין שמערכות לשליחה וניהול שיווק באמצעות הודעות SMS הן קלות ופשוטות להבנה וניהול על ידי כל בעל עסק קטן. בעלי עסקים מבצעים שליחת הודעות SMS מהמחשב שלהם באמצעות תוכנה לניהול רשימות התפוצה, סינון קהל היעד להודעה שלכם וקבלת מידע על הביצועים של המשלוח.
- כלי מדיד – חלק חשוב בכל קמפיין שיווקי הוא קבלת נתונים לגבי יעילות הקמפיין. באמצעות התוכנה תוכלו לדעת כמה אנשים קיבלו את ההודעה שלכם, כמה פתחו אותה ומה הפעולות שביצעו בהודעה (לחיצה על קישור, כניסה לחנות וכן הלאה). יש לכך חשיבות רבה כדי לשפר כל הזמן את ההודעות שלכם ולהפיק מהם יותר.
ניתן להבין שמדובר על שיטת פרסום יעילה עם יחס מעולה בין עלות ותועלת ולכן היא מתאימה לכל סוגי העסקים ובעיקר עבור עצמאיים ועסקים קטנים שמעוניינים להפיק את המקסימום בתקציב שלהם.
לסיכום, מכיוון שיש פופולאריות גדולה מאוד למשלוח הודעות SMS שיווקיות, חשוב לקחת בחשבון את חוק הספאם שנועד כדי לעשות סדר בשיטת השיווק הזאת ולהבטיח שאכן שולחים את ההודעות רק ללקוחות שנרשמו מרצונם לקבל הודעות שיווקיות שכאלו או עמידה בתנאים אחרים שקובע החוק.
מומלץ לעמוד בתנאים הללו כדי לא להיות חשופים לתביעות וקנסות בגין חוק זה.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS מערכת לשליחת הודעות SMS אשר מעניקה אינספור אפשרויות מתקדמות, אוטומציות סמס ויכולות ניהול מועדון לקוחות דיגיטלי.