שיווק ברשתות חברתיות הוא חובה עסקית ממדרגה ראשונה לכל בעל עסק, בין אם מדובר בעצמאי ובין אם מדובר על חברה עם אלפי עובדים. כולם ברשתות חברתיות, גם הלקוחות של כל עסק נמצאים שם, ולכן חשוב לפרסם בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ושאר הרשתות הללו, כדי לנצל את היתרונות הרבים שיש בהן, להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את הפעילות העסקית.

במשך שנים ארוכות שיווק בדיגיטל היה בעיקר סביב מנוע החיפוש גוגל, אך העשור האחרון הוא ללא ספק העשור של הרשתות החברתיות ולכן גם מריבת תקציבי השיווק מוסטים לשם בעקביות. לא שיש רע בפרסום בגוגל, אבל שיווק ברשתות חברתיות מאפשר חשיפה, מיתוג ומשיכה של לקוחות חדשים בדרך מתקדמת יותר ולמעשה הן המקום בו נמצאים "כולם", כולל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. מעבר לכך יש יתרונות רבים לשיווק ברשתות חברתיות לעסקים קטנים וגדולים כאחד.

6 יתרונות לשילוב קידום אורגני עם פרסום ממומן בגוגל

מה היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות?

שיווק ברשתות חברתיות הוא בעל יתרונות רבים על פני כל חלופה שיווקית אחרת שתוכלו להעלות על הדעת.

  • נוכחות וחשיפה – כפי שכבר ציינו, כולם ברשתות חברתיות. יש מי שבוחרים להיות בפייסבוק ויש מי שנמצאים באינסטגרם או טיקטוק. יש כמובן מי שבוחרים להיות בכולם ונמצאים שעות מול מסכי המובייל בגלישה ברשתות הללו. מטבע הדברים במצב שכזה, גם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם נמצאים שם.
  • פרסום מתקדם – היתרון הכי בולט של רשתות חברתיות הוא האפשרות שניתן לסנן את קהל היעד שמעניין אתכם במסע השיווק שלכם. לרשתות הללו יש מידע רב על הגולשים (החברים) שלהן ולכן ניתן לסנן את אלו שמתאימים עבורכם. תוכלו לבחור אולם אירועים רק מאורסים מהשנה האחרונה, בגיל 25 עד 45, תושבי השפלה, שהתעניינו לאחרונה בצלם אירועים וטבעות נישואין. אין יותר מדויק מזה כדי להגיע לקהל יעד רלוונטי עם סיכוי גבוה לבצע המרה חיובית עבורכם.
  • שליטה בתקציב – ניהול קמפיין שיווק בפייסבוק עם קהל מוגדר ומצומם, מאפשר גם תקציב נמוך יותר לקמפיין שלכם ובעיקר שליטה בתקציב. בדרך זאת תוכלו לחלק את התקציב בין פרסום בפייסבוק ובין פרסום באינסטגרם או בטיקטוק מבלי לחרוג לעלויות פרסום גבוהות מדי ולשמור על היחס של עלות מול תועלת ברמה משתלמת עבורכם מבחינה עסקית.
  • מערכות ניטור ובקרה – מערכות הפרסום של הרשתות החברתיות מתקדמות במיוחד. הם מתחרות בזאת של גוגל בלבד וכל שאר ערוצי השיווק אינם מתקרבים ליכולות שמספקות מערכות אלו. היתרון שלהם הוא האפשרות לתת ניתוחים סטטיסטיים בזמן אמת אודות כל מסע פרסום שאתם מנהלים ולדעת אם הוא מוצלח, אם יש לעצור אותו או להיפך, להגביר את העוצמה שלו וכן הלאה. כמו כן מקבלים ניתוח מפורט של קהל היעד אליו הגעתם ומה התועלות (המרות) שהרווחתם מכך.
  • קשר ישיר – יתרו נוסף שרבים מתעלמים ממנו הוא התקשורת הישירה שלכם עם מי שפונים לקבל עוד מידע או רוצים לבצע הזמנה של השירות או המוצר שלכם. אפשר לתת מענה מהיר און ליין בזמן הרצת הקמפיין ובדרך זו פחות מאבדים הזדמנויות לעשות עסקה מוצלחת.

לסיכום,  כל קמפיין פרסום בטיקטוק, אינסטגרם או פייסבוק כולל את כל היכולות הנ"ל – כך שבעל העסק יכול רק להרוויח!

המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מציעה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים.