על מנת ליצור נוכחות כלשהי ברשת על ידי הקמה של בלוג, אתר אינטרנט, חנות וירטואלית או אפילו עמוד נחיתה נדרש לרכוש שירותי אחסון אתרים חיצוניים אשר יאחסנו את כל קבצי האתר ויאפשרו לגשת אליו 24 שעות ביממה באמצעות האינטרנט.
במאמר זה אציג מה זה אחסון אתרים ומהם האפשרויות הנפוצות בשוק.
מה זה אחסון אתרים?
רכישה של שירותי אחסון אתרים היא למעשה השכרה של מקום לאחסון קבצי האתר. לאחר מכן, ניתן באמצעות דפדפן האינטרנט (כרום, פיירפוקס, אינטרנט אקספלורר וכדומה) לגשת אל הקבצים מכל מקום בעולם ובכל שעה.
באופן כללי, ניתן לדמות את שרתי האחסון למחשב האישי של כל אחד מאיתנו. המחשב מחולק לתיקיות רבות, כאשר כל תיקייה מייצגת לקוח אחר אשר נמצא על גבי שרת האחסון.
תצורות אחסון אתרים נפוצות בשוק
חברות אחסון אתרים מציעות ללקוחות שלהן חבילות אחסון אתרים (תיקיות) ותצורות אחסון אתרים אשר משתנות בהתאם לדרישות של הלקוח (נפח האחסון, תעבורת הנתונים, רמת הביצועים וכדומה).
כתוצאה מהשוני בין הלקוחות השונים, חברות האחסון מציעות מגוון רחב של חבילות ותצורות אחסון כאשר הנפוצות ביותר הן:
- אחסון אתרים שיתופי – אחסון אתרים שיתופי הוא פתרון האחסון הנפוץ ביותר בעולם האחסון כאשר מספר רב של לקוחות חולקים את אותו שרת. לעיתים קרובות, ניתן למצוא מאות ואלפי אתרים אשר נמצאים על גבי אותו שרת. היתרון המשמעותי בתצורת אחסון זו היא שעלויות השימוש החודשיות נמוכות מאוד, אך החיסרון הוא ברמת הביצועים/הזמינות של שרתים אלה.
- אחסון VPS – אחסון VPS (שרת וירטואלי פרטי) מאפשר ללקוח להשכיר שטח אחסון מוגדר אך מבלי להיות מושפע "מהשכנים" האחרים אשר נמצאים על גבי אותו שרת. שרתי VPS מהווים פתרון מעולה לבעלי אתרים אשר רוצים ליהנות משרת ייעודי, אך אין להם את התקציב הדרוש לניהולו.
- אחסון אתרים ייעודי – אחסון אתרים ייעודי מאפשר ללקוח להשכיר שרת שלם אשר ישמש אותו במהלך עבודתו. לעיתים קרובות, זהו הפתרון האיכותי ביותר בשוק מכיוון שלא מתבצעת חלוקה של משאבים עם לקוחות אחרים, אך במקביל הוא גם היקר ביותר בשוק. אחסון אתרים ייעודי מיועד בעיקר לבעלי אתרים גדולים, חנויות או אפליקציות אשר מצליחות לקבל נפח גולשים גדול במיוחד.
לסיכום, חברות אחסון אתרים מאפשרות לרכוש חבילת אחסון אתרים אישית וליהנות מזמינות, תמיכה, גיבויים וביצועים לאורך זמן.