בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי עסקים קטנים עד גדולים מפנימים ומבינים את החשיבות הרבה של אתר האינטרנט התדמיתי/שיווקי שלהם. לעיתים קרובות, אתר האינטרנט הוא הפגישה הראשונה של הלקוח עם המותג שלך וברגעים הספורים שהוא נמצא באתר, הלקוח מקבל את ההחלטה האם לבחור בך או לבחור במתחרים שלך.

במאמר זה אציג לך 5 נקודות חשובות אשר ישפיעו את איכות, אפקטיביות והביצועים של האתר העסקי שלך.

בניית אתרים לעסקים קטנים

בניית אתרים לעסקים קטנים

אתרי אינטרנט תדמיתיים/שיווקיים מאפשרים לכל בעל עסק להציג את המומחיות, הידע והניסיון המקצועי שלו. בניית אתרים לעסקים היא לא מותרות אשר שמורה רק לעסקים הגדולים, אלא חובה לכל בעל עסק (קטן כגדול) אשר לוקח את עצמו ברצינות.

על מנת שכל אתר, חנות או עמוד יתפקד בצורה מיטבית, חשוב להקפיד על הנקודות הבאות:

  1. הגדרת מטרות – באופן כללי, לא כל האתרים דומים. ישנם אתרים תדמיתיים, חנויות וירטואליות ואפילו עמודי נחיתה. לאחר הגדרה ראשונית של מטרות האתר, ניתן יהיה להתאים את סוג האתר הנכון ביותר לצרכים שלך.
  2. איפיון ותכנון – כמו בכל תחום פעילות אחר, איפיון, תכנון ומחקר מקדים יכול לחסוך הרבה מאוד זמן, כאב ראש ועוגמת נפש עתידית. באופן כללי, ניתן להסתפק גם באיפיון בסיסי אשר יציג את הקטגוריות, הנושאים או העמודים המרכזיים אך ככל שהתכנון יהיה מדוקדק יותר כך התוצאה הסופית תהיה טובה יותר.
  3. עיצוב – 90% מהאתרים אשר נבנים היום מבוססים על תבניות (Templates) עיצוב אשר עוצבו מראש. רוב תבניות העיצוב הקיימות מאפשרות לבנות אתרים מעולים, אך אם בכל זאת המטרה היא לבנות אתר בעל עיצוב ייחודי חשוב מאוד ליצור מספר סקיצות מקדימות אשר יתאימו לבעל האתר, הלקוחות והתחום.
  4. התאמה מלאה לניידים – לצערנו, אנו עדיין מוצאים מפעם לפעם אתרים עסקיים אשר לא מותאמים לניידים, טאבלטים ומחשבים נייחים. לפי נתונים אחרונים יותר מ – 60% מהתנועה לאתרים היא מניידים, כאשר האתר לא מותאם בצורה מלאה לצרכים של הלקוח – התוצאה כי פשוטה, הלקוח נוטש את האתר במהירות ועובר למתחרה אשר מעניק לו חוויה טובה יותר.
  5. תוכן וקידום – רוב בעלי העסקים מתייחסים לאתר כמשימה חד פעמית וכתוצאה מכך אף אחד לא נכנס לאתר שלהם. אתר אינטרנט אפקטיבי הוא אתר שמתעדכן בתכנים, מבצעים וחדשות רלוונטיות. לאחר מכן, ניתן לקדם את התוכן הקיים בצורה אורגנית או ממומנת ובכך ליצור שפע של עבודה ופרנסה לבעל העסק.

לסיכום, לצערנו רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מתרכזים בשיווק מפה לאוזן ולא מצליחים להבין את החשיבות הרבה של אתר האינטרנט בתהליך הגידול העסקי שלהם. לרוב, האסימון נופל להם ברגע שהם מנסים תהליכי שיווק ופרסום ומופתעים מכמות הפניות, השיחות והעבודות שהם מצליחים לסגור מאתר האינטרנט שלהם.