תעודת SSL  מאפשרת לבעלי חנויות, אתרים תדמיתיים ובלוגים להגן ולשמור על ערוץ תקשורת מאובטח בין השרת עליו נמצא האתר לבין הגולש בו.

במאמר אציג לך מהי תעודת SSL, מה תפקידה ומה ההבדלים בין התעודות המוצעות לך בחברות האבטחה השונות.

חברת Dreamedia עוסקת בפיתוח, תחזוקה והקמה של אתרי וורדפרס (WordPress) מאובטחים, מתקדמים ואפקטיביים. סל הפתרונות של חברת Dreamedia יאפשר לך לשווק ולמכור את המוצרים והשירותים שלך בצורה קלה, מהירה ופשוטה. לקבלת פרטים נוספים, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 050-6950312 ונשמח לעמוד לרשותך.

מהי תעודת SSL?

מהי תעודת SSL?

SSL או Secure Sockets Layers הוא תקן בינלאומי אשר נועד להצפין את המידע שעובר בין משתמש הקצה לשרת האחסון של האתר בו הוא גולש. לאחר בניית אתרי תדמית, חנות אינטרנטית, בלוגים אישיים או מערכות מכל סוג שהוא, ניתן לבצע התקנה של תעודת SSL על גבי השרת אשר מארח את האתר ובכך להגן על הגולשים אשר מזינים סיסמאות, פרטי כרטיס אשראי או פרטים אישיים באתר.

תעודות SSL  מעניקות למשתמשים בהם 4 יתרונות מרכזיים:

  • ביטוח –תעודת SSL היא למעשה פוליסת ביטוח אשר מקנה פיצוי כספי לגולשים אשר נפגעו כתוצאה מפרצת אבטחה שהתרחשה באתר.
  • הצפנה –תעודת SSL מבצעת קידוד והצפנה של הנתונים בסדר אקראי אשר ניתן להבנה וקריאה רק על ידי השרת שמארח את האתר.
  • אמינות – תעודת SSL מאפשרת לבעלי האתר/החנות, להגביר אמינות מול הגולשים בכך שהיא כוללת את פרטי האתר, בעליו וכתובתו הרשמית. בנוסף להגברת האמינות, החל מאוגוסט 2014, גוגל מעודדת בעלי אתרים וחנויות לבצע את המעבר ל – SSL ויש הטוענים כי מעבר מ – HTTP ל – HTTPS מאפשר לאותם בעלי אתרים וחנויות לזכות במיקומים גבוהים יותר בגוגל.

מהם הסוגים הנפוצים של תעודות ה – SSL?

חברות האבטחה הגדולות (GeoTrust, Comodo, Thawte ואחרות) אשר מנפיקות את תעודת ה – SSL, מציעות מגוון רחב של תעודות SSL  אשר נבדלות אחד מהשניה ברמת האבטחה, האימות והכיסוי שהן מציעות ללקוח הקצה.

באופן כללי, ניתן לחלק את כלל תעודות ה – SSL  ל – 3 קטגוריות עיקריות:

  • תעודת SSL לדומיין בודד – תעודת SSL אשר מיועדת לאנשים פרטיים וחברות אשר מחזיקות באתר בודד. התעודה יכולה להיות מונפקת בצורה מהירה על ידי אימות בסיסי (DV) ברמת הדומיין.
  • תעודת SSL Wildcard – תעודת SSL  אשר מיועדת לאנשים פרטיים וחברות אשר מחזיקות באתר בודד אך מעוניינים להנפיק אותה ברמת כל הדומיין והסאב דומיינים אשר מרכיבים אותו.
  • תעודת SSL אשר מיועדת למספר רב של דומיינים – תעודת SSL  אשר בעיקר מיועדת לארגונים אשר מחזיקים מספר רב של  דומיינים (אתרים או חנויות וירטואליות).

לסיכום, רכישה והתקנה של תעודת SSL היא הכרחית לבעלי חנויות וירטואליות, עסקים ואתרים אשר דורשים פרטים רגישים (סיסמאות, פרטי אשראי וכדומה). כיום, יש לו מעט חברות כמו GeoTrust, Comodo או Thawte אשר מציעות הנפקה של תעודות SSL  בעלות נמוכה של  החל מ – 9$ לשנה.